امسال دوره آبان ماه، قسمت ما شد و میهمان پادگان مدرس شدیم. در دوره امسال نخبگان به علت کرونا دوره به صورت شبانه روزی و بدون مرخصی بود و گفته شده بود دوره با 21 روز مفید آموزشی.

اولین نکته که توجه کنید 21 روز مفید هست. اگر از اول آبان حساب کنیم. روز اول روز تقسیم بندی گردان و گروهان ها است و به همین دلیل روز اول حساب نیست. روز دوم تعطیل رسمی بود و روز سوم افتتاحیه. یعنی سوم آبان اولین روز مفید حساب شد. روزهای جمعه نیز روز مفید نیست. به همین دلیل در پادگان مدرس گفته میشود که دوره 26 تا 28 روز هست و به همین دلیل اکثر بچه ها ناراحت هستند.

تاکید میکنم اگر در اطلاعیه 21 روز مفید هست، پس دوره باید 21 روز آموزشی داشته باشد. البته ظاهرا دوره برگزار شده در ارتش کوتاه تر بوده که در مورد آن اطلاعاتی ندارم.

در مورد مرخصی بایستی دقت کنید که فعلا به کسی مرخصی داده نمیشود مگر موارد خاص. اما دوره ما با اصرار به متاهل ها جمعه اول مرخصی داده شد.

در مورد گوشی در دوره ما اجازه گوشی هوشمند و ساده داده نشد و تنها شما در ساعات مشخصی مثلا 2 یا 3 بار در هفته به مدت یک ساعت اجازه دارید در محل مشخصی از گوشی هوشمند خود استفاده کنید. مدت زمان بسیار محدود است و در حد یک ساعت در هر نوبت.

چیزهایی که در دوره سربازی نخبگان پادگان مدرس بایستی همراه خود داشته باشید:

در مورد وسایل، دقت کنید که مثل دوره های معمولی اول دوره مرخصی اندازه کردن لباس و یا تامین کمبود ها داده نمیشود. به همین دلیل باید وسایل مورد نیاز را همراه خودتان ببرید.

1- اولین و موکد ترین چیز ساعت مچی.

2-حوله، لباس زیر، لباس راحتی برای شب ها در آسایشگاه، ( روزهای اول فرصت کافی برای شستشوی لباس زیر ندارید. حتما تعداد ببرید )

3- دمپایی ( اگر نبرید میتوانید از بوفه خریداری کنید که مدلی که در بوفه هست شاید مورد پسند شما نباشد)

4-حتما یک ملحفه همراهتون باشه. چون اونجا بهتون یک ملحفه داده میشه که باید آنکادر کنید و اگر حتی یک لک کثیفی داشته باشه جریمه میشید. برای همین ملافه اضافه از واجبات هست. سایز تخت 2 در 90 هست. اگر ملحفه شما 2 در 1 باشه فقط روی تشک رو میگیره و البته بهتره یه خرده هم لبه اضافه برای آویزان شدن از لبه تخت یا رفتن زیر تشک در نظر گرفته بشه

5-لیوان – توصیه من از نوع نشکن هست ولی اگر دقت میکنید بشکن هم ایراد ندارد.

6-قاشق و چنگال

7- شامپو

8-ناخن گیر و اگر اهل استفاده از گوش پاک کن هستید، گوش پاک کن

9- قرص هایی که عموما لازم میشوند مثل ژلوفن و استامینوفن – شما برای یک سردرد ساده به درمانگاه مراجعه نخواهید کرد.

10- مقداری کش. در سربازی یک کش به اندازی دور ساق پا استفاده میشود که به گتر معروف است. پس شما به دو تکه کش به اندازه دور ساق پای خود نیاز دارید. البته بوفه این کالا را موجود دارد. دقت کنید اگر کش با خودتان دارید یا از قبل تکه شده باشد و یا اینکه یک قیچی کوچک تاشو با خودتان داشته باشید. باز دقت کنید اجسام تیز مثل قیچی و چاقو اگر بزرگ و خطرناک و آسیب رسان باشند اجازه ورود به پادگان را ندارند.

مستحبات : چیزهایی که بهتر است در پادگان مدرس همراه خود داشته باشید:

1- واکس روغنی: واکسی که به شما میدهند سیاه و بسیار کثیف کننده است و اکثر بچه ها لباس خودشون رو با واکس کثیف کردند.

2- اسکاچ: هر روز باید ظرف غذا رو بشویید. برای همین میتوانید از اسکاچ شخصی استفاده کنید و یا اسکاچ های آواره سلف / البته بوفه اسکاچ موجود دارد

3- سنجاق فلزی بزرگ: زیر تخت از دوره های قبل سنجاق هست. اما چه بهتر که خودتان داشته باشید. سنجاق باید با کیفیت و محکم باشد.

4- ماژیک: روز اول بهتر است روی پوتین، کلاه و بعضی اقلام قابل جابجایی اسم خودتون رو بنویسید. یک ماژیک CD قرمز یا آبی برای این کار به شدت توصیه میشود.

5-کتاب: کتاب داستانی و ساده همراه خودتون ببرید. کتاب های فلسفی و علمی و نیازمند تمرکز در محیط آسایشگاه و شرایط خستگی جوابگو نیستند.

6- دو عدد قفل متوسط : کمد ها نیاز به قفل دارند و قیمت قفل بوفه بالاست. حتما قفل داشته باشید و قفل شما بیشتر از یک کلید داشته باشد که یک کلید را همراه و جهت پیشگیری از گم شدن کلید، یک کلید را جاساز کنید.

7-پلاستیک فریزر: وقتی به سلف میروید یا از سلف برمیگردید، قاشق ها به شدت در معرض آلودگی هستند. اگر یک پلاستیک فریزر داشته باشید به راحتی قاشق را در آن قرار میدهید.

8-مقدار کافی دستمال کاغذی

9-پاوربانک برای گوشی: جایی که گوشی رو بهتون میدن برق داره اما بهتره پاور بانک داشته باشید که به دردسر نیفتید.

10- کاغذ، سررسید و یا دفترچه – به شما در دوره بعد از روز افتتاحیه یه خودکار و یک دفترچه کوچک میدهند اما بهتر است برای خودتان خودکار و کاغذ داشته باشید.

11- فلاسک چای: اگر اهل چای باشید، داشتن یه فلاسک چای برای شما غنیمتی بزرگ است. میتوانید در زمان وعده های غذایی از سلف و یا در هر زمانی از بوفه آب جوش تهیه کنید و به راحتی چای و آب جوش در آسایشگاه در دسترس خودتان داشته باشید.

12- ژیلت: تیغ های سنتی و هر نوع تیغی بجز ژیلت در پادگان ممنوع است. البته بوفه ژیلت معمولی موجود دارد.

13-

نیازی به بردن خوراکی ندارید چون بوفه به میزان کافی خوراکی دارد ولی چیزهایی مثل مغزیجات رو بهتره با خودتون ببرید.

روز اول ، از اول پادگان که وارد میشوید مسیر زیادی را طی خواهید کرد، بعد دوباره حین دسته بندی چند بار با وسایل به اطراف حرکت داده میشوید. اگر بار زیاد داشته باشید، حسابی اذیت میشوید. اگر وسایلتان زیاد است ساک چرخدار داشته باشید.

امکانات پادگان شهید مدرس کرج

پادگان برای آموزشی ها یک بوفه مجهز داره، دستشویی، حمام ، محل شستشوی لباس که تعدادی تشت هم داخل اون قرار داده شده است. در پادگان مدرس نیازی به بشقاب ندارید چون بهتون سینی غذا داده میشه و همینطور استفاده از بشقاب ممنوع هست. البته اولش گفتن ولی بعضی ها از بشقاب استفاده میکردند ایرادی گرفته نمیشد.

وسایلی که در آموزشی سربازی به شما میدهند

شامل : یک دست لباس، اگر زمستان یا پاییز هست کاپشن، کلاه و دستکش، یک چفیه، قرآن، مهر، دو جفت جوراب ، یک جفت پوتین، یک قوطی تاید، یک قالب صابون، واکس مشکی، برس و پولیش

دقت کنید به نخبگان کوله، حوله، لباس زیر، شامپو، مسواک، خمیر دندان داده نمیشود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *